نام: کلیر ردفیلد

ملیت: آمریکا

نژاد: سفید پوست

سال تولد: 1979

سن در رولیشن2: 32

حضور: رزیدنت اویل 2 - رزیدنت اویل کد ورونیکا - رزیدنت اویل رولیشن 2


معرفی: کلیر ردفیلد یکی از شخصیت های دوست داشتنی رزیدنت اویل بوده که برای اولین بار در داستان رزیدنت اویل 2 حضور یافت. وی خواهر کوچک کریس ردفیلد که در نسخه اول رزیدنت اویل نقش اصلی بود است و در داستان رزیدنت اویل 2 و در سن 19 سالگی برای پیدا کردن برادرش با کابوس های داخل راکون آشنا شد. کلیر بعد ها پس از بیرون آمدن و فرار از راکون به تراسیو که سازمانی برای کمک رسانی بود رفت و به کارش در این سازمان ادامه داد.


رولیشن 2: کلیر در سال 2011 توسط گروهی که به تراسیو حمله کردند ربوده شده و به جزیره ای دور افتاده رفت. دیگر افراد هم که در تراسیو بودند ربوده شدند از جمله دختر بری برتون (مویرا برتون). در داستان بازی کلیر در ابتدا با مویرا سعی در فرار از این جزیره را دارند و با گذشت زمان با دشمنانی خطرناک و ترسناک مواجه می شوند. با شخصی که خود را نگاهبان جزیره می نامید صحبت کردند و به دهکده ای که در اطراف جزیره بود رفتند.

تنها هدف آنها فرار بود تنها فرار. مویرا نمی توانست که از اسلحه استفاده کند ولی کلیر که استاد کار با تفنگ های گوناگون بود می توانست با کمک گرفتن از مهارت هایش با دشمنانی که باهاشون مواجه می شدند مبارزه کند. آنها در طی داستان خیانت یکی از اعضای تراسیو را که نیل نام داشت را فهمیدند و زمانی که نیل به هیولایی عظیم تبدیل شد او را کشتند.

در آخر با الکس وسکر، زنی که پشت همه ی این قضایا بود مواجه شدند و سپس در حال فرار از جزیره بودند که مویرا نتوانست با کلیر از جزیره فرار کند و در آن جزیره ماند. سپس کلیر شش ماه بعد به کمک مویرا و بری رفت.