نام: بری برتون

ملیت: آمریکا

نژاد: سفید پوست

سال تولد: 1960

سن در رولیشن2: 51

حضور: رزیدنت اویل 1 - رزیدنت اویل 3 - رزیدنت اویل 5 - رزیدنت اویل رولیشن 2

معرفی: بری برتون از شخصیت های پرطرفدار رزیدنت اویل هست که در نسخه ابتدایی رزیدنت اویل به خاطر تیکه کلام هایش و رفتار و شخصیتش بسیار مشهور شده و با اینکه یک شخصیت قابل بازی در داستان اصلی نبوده باز هم از بهترین و دوست داشتنی ترین شخصیت ها است. بری یک شخصیت خانواده دوست است که حتی در رزیدنت اویل 1 به خاطر نجات جانه خانواده اش از دست آمبرلا مجبور شد که به کریس و جیل خیانت کند که البته بعد ها به آنها پیوست. زمانی که کپکام حضور بری برتون رو در رولیشن 2 تایید کرد و به همراهش یک تریلر جذاب بیرون داد و گفت که بری برای اولین بار در یک نسخه رزیدنت اویل حضور دارد و در آن قابل بازی است، بسیار باعث جلب توجه طرفداران شد.


رولیشن 2: در سال 2011 بری پس از پیدا کردن کلیر و فهمیدن آنچه بر سر او و مویرا دخترش آمده است به جزیره متروکه برای نجات دخترش که فکر می کرد هنوز زنده است که واقعا هم زنده بود رفت. داستان بری شش ماه پس از دزدیده شدن مویرا و کلیر از تراسیو به جزیره است که در آخر با نجات مویرا و بری و همچنین ناتالیا به پایان می رسد.


بری سر انجام ناتالیا را که خودآگاهی الکس را دریافت کرده بود و به گونه ای تبدیل به الکس شده بود به فرزندی قبول کرد ولی نمی دانست که همچنین رخدادی بر سر ناتالیا آمده است.